برگزاری دورهمی کودکانه «همه چشم‌ها خیره به رفح» با محوریت نقاشی در مشهد | کشتار کودکان سیاسی نیست بلکه زجرانسانی است تصفیه‌خانه چرمشهر برای جلوگیری از ورود فاضلاب صنعتی به کشف‌‎رود مشهد افتتاح شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار امروز و فردا در مشهد ادامه دارد (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، بولوار ملک‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) وقوع آتش‌سوزی در مجموعه پدیده شاندیز (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) ثبت‌نام متقاضیان سرویس مدارس مشهد تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ در سامانه سپند پلمب ۵ واحد صنفی غیرمجاز پاک‌سازی پوست، لیزرتراپی و تتو در مشهد (۱۸ خرداد ۱۴۰۳) یادی از باران‌های سیل آسا در دهه ۳۰ شمسی در مشهد| باران، نان را برد بازدید اعضای شورای شهر مشهد از خط دو و سه قطارشهری مشهد | اتصال خطوط ریلی مترو مشهد به یکدیگر تا پایان ۱۴۰۳ + فیلم توزیع ۵۰۰ تن گوشت گرم گوساله با قیمت ۲۹۹ هزار تومان در مشهد از شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ تأمین واگن‌های خط یک مترو مشهد تا ۳ سال آینده اجرای بی‌آرتی بولوار توس، اولویت ترافیکی مشهد در سال ۱۴۰۳ افزایش شهر‌های اقماری، نسخه حل مشکلات مشهد پژمانفر: دولت بعدی باید در امتداد دولت سیزدهم حرکت کند تقدیر فرماندار مشهد از توجه ویژه شهردار و شورای شهر مشهدمقدس به حاشیه شهر توجه ویژه مدیریت شهری مشهد به حاشیه شهر | اختصاص ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های اقتصادی شهر مشهد+ فیلم کیفیت هوای مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) سیل در خراسان رضوی بیش از ۲۰۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بار آورد توضیحات شهردار مشهد در مورد پروژه‌های عمرانی شهر مشهد آغاز عملیات اجرایی مجموعه آبی رسالت، فصل جدیدی برای مردم به ویژه بانوان منطقه سه مشهد است رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد: ۴۰ درصد اعتبارات عمرانی به حاشیه شهر اختصاص پیدا کرده است
سرخط خبرها

افزایش ۸۷ درصدی بستری‌های کرونایی خراسان رضوی | محدودیت‌های کرونایی ۲ هفته دیگر تمدید شد

  • کد خبر: ۹۸۴۸۱
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
افزایش ۸۷ درصدی بستری‌های کرونایی خراسان رضوی | محدودیت‌های کرونایی ۲ هفته دیگر تمدید شد
در پی اعلام ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های کرونایی به‌علت تشدید شیوع امیکرون ۲ هفته دیگر تمدید شد

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ درحالی که آمار مبتلایان به کرونا در کشور از مرز ۳۵ هزار نفر در روز گذشته است و دیروز نیز فوتی‌های کرونایی پس از ۳۸ روز دوباره سه رقمی شد، پزشکان و کارشناسان بهداشتی اعلام کرده اند که ایران در اسفند به قله موج ششم می‌رسد و احتمالا ابتلا‌ها به مرز ۱۰۰ هزار نفر در روز خواهد رسید.

اوضاع در مشهد و استان نیز چندان رو به راه نیست و براساس آنچه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده، مراجعات سرپایی کرونایی‌ها در دو هفته گذشته سه برابر شده است و روزانه بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر مبتلا به کرونا شناسایی می‌شوند.

آن طور که وزارت بهداشت اعلام کرده است، در هفته دوم بهمن، هفته ۱۰۲ همه گیری کرونا، بروز بستری در میان کرونامثبت‌های استان ۷.۳۱ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بوده و با اینکه این عدد از میانگین کشوری پایین‌تر است، آمار بستری‌ها در استان در ۱۰ روز گذشته بیش از ۸۷ درصد افزایش داشته است.

محمد پهلوان کاشی، رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا، با اشاره به آخرین آمار بیماران کرونایی در مشهد، گفت: ۹۰۸ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و در آخرین آمار ۳۳۲ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند.

تعداد بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونای بستری شده در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم ۶۸۵ نفر است و روز یکشنبه ۲۷۴ بیمار در مراکز درمانی این دانشگاه بستری شدند که نسبت به روز پیش از آن ۲۹ درصد افزایش داشته است.

روزانه ۱۵۰۰ بیمار جدید کرونایی در مشهد

محمدحسن درخشان، مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از شناسایی روزانه ۱۵۰۰ کرونایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و بیان کرد: روزانه بیش از ۳۰۰۰ نفر به مراکز منتخب کرونا مراجعه‌ می‌کنند که از این تعداد پاسخ آزمایش بیش از ۱۵۰۰ نفر مثبت است.

بیشترین موارد مثبت خانوادگی بوده است و بیشترین موارد مبتلا هم گرفتار ویروس امیکرون شده اند.

مراجعه سرپایی سه برابر شده است

امیکرون این روز‌ها به شکل عجیبی در مشهد و استان جولان می‌دهد و آمار و ارقام، به ویژه در بخش سرپایی را افزایش داده است و فقط در یک مورد و آن طور که جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده، مراجعه روزانه سرپایی به مراکز اورژانس بیمارستان‌ها سه برابر افزایش داشته است.

ایوب توکلیان در این باره گفت: از دو هفته پیش آمار مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها به ویژه در بخش سرپایی افزایشی محسوس و چشمگیر داشته و بلافاصله به فعال کردن بخش‌های تنفسی سرپایی و جداسازی این گروه از بیماران اقدام شد.

واکسن نزده‌ها روانه بخش مراقبت‌های ویژه می‌شوند

براساس آخرین آمار‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر کرده است، حدود ۹۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال دز اول، ۸۳ درصد دز دوم و ۲۶.۱۸ درصد دز سوم واکسن کرونا را در مناطق زیرپوشش این دانشگاه دریافت کرده اند.

عضو کمیته علمی ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه بیش از نیمی از بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند، گفت: از ۲٠بیمار بستری در بخش مراقبت ویژه بیمارستان امام رضا (ع)، ۱٠نفر اصلا واکسن نزده اند و دیگر افراد بستری شده نیز دارای بیماری زمینه‌ای یا سالمند هستند.

علیرضا صداقت ادامه داد: تعداد بیماران مبتلا به کرونای بستری شده در بخش‌های مراقبت ویژه افزایش یافته و اکنون ۲۵ درصد این تخت‌ها اشغال شده که رشدی ۸ درصدی نسبت به هفته گذشته داشته است.

شرط و شروط ستاد مقابله با کرونای مشهد برای مکان‌های ورزشی

دیروز جلسه ویژه ستاد مقابله با کرونای شهرستان مشهد با محوریت بررسی ادامه فعالیت‌های مجموعه‌های ورزشی در شهر برگزار شد و با تصویب این ستاد، قرار شد همه مجموعه‌های ورزشی شهر مشهد اعم از مکان‌های روباز و سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی با ظرفیت ۳۰درصد فعالیتشان را از فردا از سر بگیرند.

همچنین مجموعه‌های ورزشی آبی شامل استخر‌ها و مکان‌های تفریحی آبی با ظرفیت ۲۵درصد می‌توانند به ارائه خدمات بپردازند. بر اساس شیوه نامه فرمانداری مشهد، همه مجموعه‌های ورزشی باید شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت دقیق اجرا کنند و ناظران بهداشتی بر عملکرد آن‌ها به صورت محسوس و نامحسوس نظارت خواهند کرد و در صورت بروز تخلف، این اماکن پلمب خواهند شد.

محدودیت‌ها ۲ هفته تمدید شد

عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم از تمدید دوهفته‌ای محدودیت‌هایی که این ستاد پیش از این تصویب کرده بود، خبر داد و گفت: جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا ۹مصوبه داشت.

یک مصوبه این بود که برخی محدودیت‌هایی که در جلسه قبلی اعلام شده بود، به مدت دو هفته تمدید شود. ازجمله اینکه جلسات اداری در مکان‌های سربسته با سقف حداکثر ۳۰نفر و به مدت ۹۰دقیقه برگزار شود.

تجمعات مذهبی، اجتماعی و آیینی در مکان‌های مسقف تا ۲۰درصد ظرفیت فضا و به مدت حداکثر ۹۰دقیقه و استفاده از ماسک در محیط‌های سربسته اجباری باشد و پرواز‌های مسافربری هم تا ۶۰درصد ظرفیت انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->